Uniwersytet Trzeciego Wieku, Stargard Szczeciński

Wydarzenia

Wspomnienia ze ślicznej Bawarii!!!

WSPOMNIENIA ZE ŚLICZNEJ BAWARII!!!

17 lipca 2017 r., wczesnym rankiem, bo o godz. 6.00, wyruszyliśmy na 5 – dniową objazdówkę po Bawarii. Troszkę spóźnieni dotarliśmy do Bayreuth – miasta słynnego kompozytora Ryszarda Wagnera – gdzie czekał na nas lokalny przewodnik. Zobaczyliśmy: Teatr Operowy, Nową Rezydencję z parkiem pałacowym, Ermitaż, Willę Wagnera i Kościół Św. Trójcy. Następnie pojechaliśmy do  Bambergu, którego zwiedzanie zaczęliśmy od Starego Miasta, wpisanego na Listę UNESCO. Katedra Cesarska, Pałac Biskupi, ogród różany, Mała Wenecja, stary ratusz zlokalizowany na rzece naprawdę robiły wrażenie. Potem chwila na degustację wędzonego piwa (uwaga – na ulicy) i prawie nocą dotarliśmy do hotelu.

Po śniadaniu dnia drugiego ruszyliśmy do Würzburga. Rozdzieleni na dwie grupy zwiedziliśmy wnętrza Rezydencji Królów i Książąt Bawarii, a potem zobaczyliśmy m.in.: stary most kamienny (prawie jak w Pradze), pięknie zdobione rokokowe budynki, Kaplicę Mariacką, katedrę katolicką i protestancki Neumünster. Następnie Szlakiem Romantycznym przejechaliśmy do Rothenburg ob der Tauber. Najpierw spacer po mieście, potem wspinaczka na mury miejskie i wędrówka po nich. Widoki niezapomniane! A tego dnia czekało na nas jeszcze Dinkelsbühl, gdzie trafiliśmy dodatkowo na lokalny festyn historyczny Kinderzeche. Ukwiecone, małe domki, bawarskie stroje, bawarska muzyka i śpiewy, długie stoły i piwo – czegóż chcieć więcej po dniu pełnym wrażeń. Bajka! Nie chcieliśmy jechać do hotelu.

Trzeciego dnia wycieczki czekały nas zamki Ludwika II.  Hohenschwangau obejrzeliśmy z zewnątrz, a do Neuschwanstein pojechaliśmy lokalnym autobusem, po odstaniu w palącym słońcu, w gigantycznej kolejce. Do mostu Marienbrücke, z którego rozpościera się piękny widok na zamek też była kolejka, ale za to jakie fotki! Wnętrza zamkowe trochę mroczne, ale i tak robiły wrażenie. Potem czekała nas niespodzianka. Kierowcy, do zamku Linderhof, zawieźli nas przez Austrię. Mogliśmy podziwiać jezioro Plansee w austriackim Tyrolu (znowu bajeczne widoki). Ale to co czekało na nas w Linderhofie to… mały Peterhof  (kto był w Sankt Petersburgu, wie o czym piszę). I tu stary, oblatany slogan – to trzeba zobaczyć na własne oczy!!! Myślałam, że tego dnia już mnie nic nie jest w stanie zaskoczyć, a my zatrzymujemy się w małej mieścinie Oberramergau i szok – każdy dom to arcydzieło. Elewacje domów pokryte są przepięknymi malowidłami o różnym charakterze. Do tego pyszna kawa, lody, słoneczko ...

Dzień czwarty to przejazd do Prien, przeprawa promowa na wyspę Herreninsel i zwiedzanie Nowego  Pałacu Herrenchiemsee. Teraz dla odmiany znaleźliśmy się w małym Wersalu i co – fotki, fotki, fotki… Potem ruszyliśmy do Monachium. Niestety pogoda splatała nam figla i lalo, lało, lało… Rozpoczęliśmy więc zwiedzanie od przejażdżki po Monachium i gdy deszcz w miarę ustąpił wyruszyliśmy na spacer. Kościół Mariacki, Kolumna Mariacka, Nowy i Stary Ratusz, Odeonsplatz, Kościół Teatynów, Rezydencja Książąt i Królów Bawarskich, gmach Bawarskiej Opery Narodowej – tyle zdążyliśmy zobaczyć. Potem uczta w iście królewskim stylu w lokalnej restauracji i ruszyliśmy na nocleg w okolicach Norymbergi.

Dzień piaty wycieczki to zwiedzanie Norymbergi. Zaczęliśmy od Pałacu Sprawiedliwości, miejsca zjazdów NSDAP. Potem był: zamek cesarski, średniowieczne obwarowania miejskie, renesansowy ratusz, studnia Schöner Brunnen, kościół św. Sebalda, kościół św. Wawrzyńca, kościół NMP i Dom Albrechta Dürera. Zdążyliśmy jeszcze skosztować słynnego czerwonego piwa z gorącymi preclami, ale niestety nie trafiliśmy na równie słynne norymberskie kiełbaski (co zaznaczę wypominałam pani pilot całą drogę powrotną). Kiełbaski norymberskie kupiłam w Polsce i też mi smakowały.

Podsumowanie. Osobiście zwiedziłam kawałek świata, ale Bawaria zrobiła na mnie duże wrażenie i jeśli zdrowie i kasa pozwoli wrócę tam jeszcze!

Tekst: Teresa Hernet

>>zobacz galerię

data publikacji: 2017-10-16

PATRONAT WŁADZ SAMORZĄDOWYCH

PATRONAT NAUKOWY

Powiat Stargardzki Urząd miasta w Stargardzie Uniwersytet Szczeciński Uniwersytet Szczeciński Wydział Humanistyczny TWP Stargardzka Szkoła Wyższa SSW stargardinum