Uniwersytet Trzeciego Wieku, Stargard Szczeciński

Wydarzenia

Wycieczka do Olsztyna i okolic.

17.08.2018 r. wybraliśmy się na ostatnią już w tym roku akademickim wycieczkę. Celem naszej podróży był Olsztyn, z którego robiliśmy wypady do różnych ciekawych miejsc, ale zanim rozbiliśmy obóz w SSM „Relaks” zwiedziliśmy jeszcze po drodze Ostródę.
Drugiego dnia wycieczki ruszyliśmy do Olsztynka. Najpierw zwiedziliśmy hutę szkła (wersja mini) i na własne oczy zobaczyliśmy jak powstają szklane ślimaki, łabędzie czy kwiatki. Oczywiście nie obyło się bez zakupów. Potem pospacerowaliśmy po skansenie, z którego wygoniła nas niestety burza. W ulewnym deszczu dojechaliśmy do zamku w Nidzicy i na szczęście pod dachem zwiedzaliśmy go. Kolejnym naszym celem były pola Grunwaldu, które oglądaliśmy już w słońcu. Wieczorem ruszyliśmy w miasto tzn. w Olsztyn.  Pospacerowaliśmy po Rynku Starego Miasta i przywitaliśmy się z Kopernikiem.
Trzeci dzień wycieczki obfitował w wiele atrakcji. Najpierw Sanktuarium Maryjne w Świętej Lipce – koncert organowy i msza św., potem zwiedzanie Kętrzyna, Wilczego Szańca w Gierłoży i bunkrów w Mamerkach oraz wspinanie się na najwyższą wieżę widokową na Mazurach. Mimo zmęczenia wieczorem wybraliśmy się znowu na rynek i nawet trochę potańczyliśmy.
Dzień kolejny był za to dniem wypoczynkowym, bo po zwiedzaniu Olsztyna z przewodnikiem każdy mógł robić co chce. Większa część grupy ruszyła na plażę miejską, gdzie zażywała kąpieli słonecznych i wodnych. Za to wieczorem odbył się bal pod hasłem „Żyj kolorowo”. Panie zaprezentowały się w kolorach: czerwonym, żółtym, zielonym i różowym (Od A do Z!!!) i był nawet jeden zielony pan (BRAWO!!!).
Piąty dzień to zwiedzanie Fromborka i Elbląga oraz niebywała gratka czyli rejs statkiem po trawie. Piękne widoki, mnóstwo ptactwa no i cud techniki czyli pochylnie wciągające statek na kolejny poziom. To naprawdę robiło wrażenie.
Ostatniego dnia wycieczki pojechaliśmy najpierw do Lidzbarka Warmińskiego, po zwiedzeniu którego ruszyliśmy w podróż powrotną do domu w rytmie kolorowych piosenek.

Ach! Piękna ta nasza Polska!!!

>> zobacz galerię

Tekst: Teresa Hernet

data publikacji: 2018-09-03

PATRONAT WŁADZ SAMORZĄDOWYCH

PATRONAT NAUKOWY

Powiat Stargardzki Urząd miasta w Stargardzie Uniwersytet Szczeciński Uniwersytet Szczeciński Wydział Humanistyczny TWP Stargardzka Szkoła Wyższa SSW stargardinum